På denne bloggen vil du finne artikler som er ment å hjelpe deg å løfte blikket over og forbi de høye teologiske veggene organisert kristendom reiser rundt sine menigheter. På den måten hindrer de individets mulighet til å virkelig bli kjent med en større og faktisk ALLMEKTIG Gud.

fredag 6. mars 2009

Et eksempel på hva ubibelsk helvetesforkynnelse gjør med folk...

[Fikk denne mailen fra en bror som sliter med tanken om at Gud skal straffepine alle til evig tid som ikke "velger" å tro på Jesus i dette livet. Forferdelig trist!]

Tusen takk. Jeg synes det virker som god undervisning. Hører på talene videre på engelsk. Og så tenker jeg på helvette og sånn. Det er litt vanskelig. Har liksom ikke lyst å gjøre noenting lengre, fordi så mange skal brenne til evig tid. Tenker at da er det ikke nøye lenger om du skjønner. Hvis jeg ikke ubevisst unnskylder meg med det. Bryr jeg meg virkelig om de fleste mennesker skal brenne i helvette? Vet ikke om jeg bryr meg om noenting lengre egentlig. Ganske håpløst.. venter bare på at Gud skal gjøre noe.. vil ikke gå i menighet eller noenting lenger heller.. ikke meningen å sitte her å klage, men... hvorfor ikke likså godt dele det med den eneste kristne jeg snakker med på ei stund omtrent. Ser ut som alle dører er stengt ellers uansett.. folk bare forsvinner liksom. Som om Gud har gitt meg ensomhet til del, sitter og leser om det i GT, de legger seg ned i pine, er ensomme osv.. og tenker.. ja, det er jo sånn med meg etc.. u know. Gir sakte opp.